Green Man &
De Homine Urbano
Philips dobbelt-album
1976
Philips 6641 439
Jan Maagaard
Ache Rock Theatre
Hanne Tvestmann
Ache Rock Theatre
- fra prøverne
De Homine Urbano
Nodeforside
Dacapo 1971
Det Kgl. Bibliotek
Musiksamlingen
D24
|
Glenn Fischer - Finn Olafsson - Peter Mellin - Torsten Olafsson
ACHE 1971
ACHE's 2. LP "Green Man": Avis-citater & uddrag af anmeldelser
Green Man, 1971 - yderside
"JOHNNY REIMAR VIL SÆLGE ACHE's LP TIL UDLANDET
Der har længe været stille om den dygtige københavnske beatgruppe Ache - men det er ikke deres egen skyld. Den har tværtimod været så flittig som aldrig før. Båndet til en ny LP med titlen "Green Man" har været færdigmixet i en måned, og desuden er Ache nu endelig klar med sit store projekt: verdens første rock-teater, der har premiere på lørdag i Hvidovre (13. marts, red.).
Når den nye Ache-LP endnu ikke er udgivet, skyldes det, at pladeproducenten Johnny Reimar i øjeblikket ligger i forhandlinger med det engelske pladeselskab Vertigo, som er blevet tilbudt rettighederne for hele verden.
Ache har foruden musikken selv lavet lay-outet til albummet, men skal Vertigo overtage rettighederne, vil det engelske pladeselskab selv lave omslaget. Derfor er Ache's lay-out blevet holdt tilbage.
Når Ache har været så længe om at blive færdig med rock-teatret, skyldes det dels mangel på øvelokale, dels den poststrejke, som har forsinket fremsendelsen af gruppens nye lysanlæg tre-fire uger. Men nu er de fleste forhindringer ude af verden, så Ache møder op med dansere ved HIPS's store arrangement på Holmegårdsskolen på lørdag. - - - "
tor-p, Aktuelt d. 8. marts 1971
"ACHE's ROCKTEATER
På samme fantastiske måde som Procol Harum og Nice skaber en ekstatisk musikalsk berusende nydelse ved hjælp af et brusende orgel, en skarp guitar og en gyngende rytmesektion, har den danske gruppe Ache lavet et album, der vist kan betegnes som det hidtil bedste dansk-indspillede album i mange år.
Albummet hedder "Green Man" og indeholder musikken til Ache's Rockteater, som nu er en realitet, langt om længe.
- - - Et nummer som "Shadow of a Gipsy" skal høres og n y d e s. Ligeledes Ache's version af Beatles-nummeret "We can work it out" er meget fin. Men alle numre ligger på et så højt kunstnerisk niveau, at man umiddelbart undres over, at det er en dansk gruppe, som har indspillet "Green Man". Selv indspilningen er i orden.
Musikken skal nydes på højt tryk, fordi dens mægtige slagkraft kommer bedre frem ved stor volumen end ved lav."
Steen Lippert, Brøndbyernes Avis & Handelsbladet Glostrup og Omegn d. 23. juni 1971
"SPOTLIGHT
- - - En af de solideste og samtidig mest selvstændige og kreative danske grupper er Ache. De høstede sidste år en formidabel succes med deres beatballetmusik "De Homine Urbano", og de har i år scoret i bl.a. Frankrig med singlen "Shadow of a Gipsy".
- - - Ache har ligesom sidst lavet et balancenummer mellem den deciderede, kørende beatmusik, den pågående ud-ad-vejen slags, og den mere søgende, tunge og mørke musik, der har sin rod i klassikerne.
De instrumentale ting dominerer og jo mere man hører dem, jo mere betaget bliver man, der er stadig nye, små ting at finde, nye dejlige musikfigurer, faktisk hos alle fire instrumenter.
Det er en sid-ned plade, en koncert ting, Ache har lavet. Sådan noget man sidder i mørke og hører, lidt dyster stemning, men perspektivrig, fordi den adskiller sig helt fra, hvad andre danske grupper laver, ja, kan finde på at lave. Kombinationen i deres musik giver den en enorm spændvidde og burde absolut give dem chance for at gøre sig bemærket internationalt, et eller andet sted mellem Procol Harum og den mere fredelige del af det gamle Nice.
- - - Det er absolut sagen at høre hele pladen i et stræk, det giver en massiv fornemmelse af, hvor stærk gruppen er, omend det kan synes lidt tungt, men skal man bidde den lidt ud, så må prisen - selv om det kan virke lidt letkøbt - gå til gruppens single-succes i det franske, "Shadow of a Gipsy", der bedst kan stå alene uden på nogen måde at være eller virke kommerciel. Her er bare en god portion Ache, samlet på få minutter. Et enormt godt nummer, der er een af de tykkeste streger under sentensen, at dansk beatmusik er på vej til en ordentlig position."
Helsingør Dagblad d. 26. juni 1971
"MUSIKSTORM FRA VIKINGERNE
- - -
ACHE - for freaks
Ache arbejder med en udvidelse af deres beat- og rockbaserede musikform som mål. Kvartetten Peter Mellin (orgel, piano), Finn Olafsson (guitar), Torsten Olafsson (bas) og Glenm Fischer (trommer) har efter deres lovende debut med beat-balletten "De Homine Urbano" etableret ensemblet Ache's Rock Teater. Gruppen vil bringe bevægelse, mimik, musik og lys til følelsesmæssig enhed. Ache taler om at skabe "det totale teater" og med rockteatret at "give deres musik lemmer".
Det sidste fornemmes gennem en traumatisk ny LP "Green Man". Den foruroliger i sine dystre lyde, ophidser i malende lydbilleder og afkæler igen gennem en strøm af harmonier. Joh, Ache forstår at anskueliggøre sine ideer. Den renselsesproces gruppen har gennemgået, har befordret musikken ud på både de høje og dybe bølger, hvor kun navne som Day of Phoenix, Vanilla Fudge og The Velvet Underground kan følge med. "Green Man" kan man ikke blive færdig med. Pladen er makaber, berusende. Ache nærmer sig international standard."
hasse, Demokraten, Århus, d. 27. juni 1971
& Folkebladet (Randers Social-Demokrat) d. 10.juli 1971
"DANSK BEAT AF FORMAT
Ache har i lang tid været en af kontinentets mest spændende grupper, og med den nye LP "Green Man" (Philips) skulle den danske gruppe nå endnu videre end med "De Homine Urbano". Det dejlige ved Ache er, at musikerne hele tiden eksperimenterer sig frem til nye former og samtidig besidder den store musikalitet dette kræver, hvis der skal komme noget godt ud af det.
Musikken på "Green Man" er komponeret til "Aches Rock Teater", som desværre endnu ikke har været vist for en bred skare mennesker. Ache's stil er international, og musikken minder ofte om Colosseum og Procol Harum, men sjælen er Ache's. Modsat de fleste andre danske grupper har Ache en trommeslager af format. Glenn Fischer har det "drive", som næsten alle danske trommeslagere mangler, og hans præstationer er fuldt på højde med de øvrige medlemmers.
Der vil formentlig være enkelte, der synes, at Ache er for perfekte, men lad dem om det. Ache er en gruppe af internationalt format og nu med to blændende LP'er bag sig."
Ole Reitov, Sjællands Tidende d. 2. juli 1971
"ROCK MED DRAMA
- - - Efter at have hørt LP'en "Green Man" sidder man tilbage med en masse lyde, der bliver ved med at rumstere - samt ønsket om, at Ache ville blive ved. I Ache har vi nemlig en sjælden seriøs beatgruppe, uden at det bliver for finkulturelt.
- - - Musikken på pladen er lige så dramatisk (formodentlig) som i teatret. Ache benytter sig meget af følgende taktik: Med kun få, men ganske effektive instrumenter at bygge musikken op til et klimaks og derfra bygge videre, højere, længere ud. Tankerne ledes i denne sammenhæng tit hen på såkaldt space-rock.
- - - "Green Man" er en meget anbefalelsesværdig plade, som forhåbentlig får ørerne op for hvilket talent Ache har."
beth, Roskilde Tidende d. 5. juli 1971
"OH, AT VÆRE EN BEATGRUPPE
I anledning af en plade og en gruppes opløsning
- - - "Green Man" viser, at de fire musikere ved, hvad de har med at gøre. At de kan lave musik. Og spille musik. Om det er en god plade? Ja, selvfølgelig.
Det er stram, behersket musik, men med en fantastisk dynamik. Orglet, guitarerne, sangen - det er mægtig godt. Og når de så ovenikøbet spiller på én gang - så er der kog i gryden. Lyt selv!"
Teddy Petersen, Berlingske Aftenavis d. 2. juli 1971
"OPLØST, FØR DE KULMINERER
- - - Det er en halvtrist baggrund at udsende en LP på. Allerede på "De Homine Urbano" viste Ache sig som de store konstruktører i dansk beat - uden mange ord, men med vældige lydbilleder skabte de et monumentalt værk, der mageligt kan måle sig med den internationale elite - og at det ikke bare er tomme ord, viser den store interesse for Ache i Frankrig.
På "Green Man" er der flere sider af Ache - der er syv numre og dermed syv anslåede stemninger, hvor der på "De Homine Urbano" med et nummer på hver side kun var to. Gruppen er stadig stærkest i det rent instrumentale - men sangen er dog udviklet siden sidst, virkelig god er den på singlehittet "Shadow of a Gipsy".
Instrumentalt er både "Equatorial Rain" og "Acheron" lækre, fordi de er afvekslende uden at blive så komplicerede, at de falder i egne fælder. Ache har fire medlemmer, men lyder som om de var femten. Det siger noget om dybden. - - - "
Jørgen Kristiansen, Berlingske Tidende d. 11. juli 1971
"DEN GRØNNE MAND
Ache - opløst fordi ingen gad støtte deres rock-teater (biledtekst)
Den danske gruppe Ache er kommet med lydsiden til deres rock-teater, beklageligvis efter gruppen er opløst kan man sige af fuldt hjerte efter at have hørt pladen "Green Man" (Philips). Ache har i over et år eksperimenteret med en udvidelse af beat-formen. Det gav sig først udslag i musikken til balletten "De Homine Urbano" og nu sidst i rock-teatret, som de aldrig fik økonomisk mulighed for at føre ud i livet. En stor skam, for musikken er af en sådan karat, at det ville have været spændende at se teatret med dets 12 medvirkende musikere, dansere og lysfolk. Men i vore dage er der åbenbart ikke penge til slige nyskabelser, kun til sikre kommercielle lagkageshows som "Hair" og "Jesus Christ Superstar"
Om ideen bag rock-teatret og den grønne mand skriver gruppens bassist og sanger Torsten Olafsson på pladeomslaget: Når man lytter til musik, kan man af og til forestille sig scener eller situationer, som kommer langvejsfra - fra underbevidstheden - og når man oplever handlinger og begivenheder, kan man lige så godt sætte musik til dem - og på begge måder føres billedet og lyden sammen, og man vil altid føle, at de hører sammen.
Hovedpersonen i "Green Man" er forlagskonsulenten Dusty, som efter at have mødt pigen Jolly finder ud af, at hans liv har været meningsløst og koldt. Han drager ud i verden og havner i en sigøjnerlejr. Han finder ud af, at menneskene der er som dem i byen, og slutningen er dramatisk. Jolly myrder Dustys anden veninde Molly og tager derefter sit eget liv.
Dusty bryder sammen, men prøver til det sidste at finde en mening med tilværelsen. Anden akt viser, hvad der ville ske, hvis de tre hovedpersoner havde haft mod til at være sig selv i stedet for at spille de tildelte roller.
Denne handling fremtræder ikke tydeligt i musikken, ordene her er sparsomme, men fremført på en scene kunne det fungere. Musikken som den står rent, er både professionel og visuel. Påvirkninger fra Nice og Procol Harum virker tydelige, der er noget pompøst over musikken. Den typiske opbygning af passager er først snakkesang med roligt kørende orgel og så et brag med trommer og frådende orgel. Spændingen er mere indre end ydre - og det er ikke ment som nogen kritik.
Omslaget til "Green Man", lavet af Johannes Mølleskov, er utroligt smukt i en grøn-grøn farve med en mand, der står i to lysende ringe. Alt i alt en plade, der vil gøre sig også ud over landets grænser. Trist at det skulle være den sidste fra Ache."
Politiken d. 1. august 1971
"GREEN MAN - ACHE-LP
I kølvandet på deres anden - og bedste - LP følger rygterne om at Ache står foran at blive opløst.
Med "Green Man" i tankerne må man beklage dette. LP'en står så absolut som en af de mest lovende udgivelser gennem lang tid.
"Green Man" er beviset for, at Ache efterhånden er ved at nå international standard.
Musikken rummer en gennemgående sørgmodig klang, men den er opbygget sikkert og står som et klart udtryk for de fire medlemmers musikalske forståelse. I enkelte passager er der en egen, sær skønhed over musikken.
"Green Man" er indspillet som et integreret led i det rock-teater, gruppen har arbejdet med gennem et års tid. Det kan til tider virke lidt hæmmende, at musikken tilsydeladende skal dække et dramatisk forløb. Ind imellem får den det tunge og fortænkte over sig, men så snart som tøjlerne slækkes blot det mindste, pumpes ny energi ind og musikken får atter lov at leve.
De seks af numrene er komponeret af gruppens medlemmer, mens Lennon/McCartney-nummeret "We can work it out" har fået en make-up.
- - -
Om opløsningen af Ache er endnu ikke besluttet noget endeligt.
Bassisten Torsten Olafsson, der officielt tegner gruppen, erklærer, at man i første omgang er indstillet på en meget lang ferie, hvorunder mulighederne skal drøftes. Men sker der ikke noget helt uventet i positiv retning, er det nok sandsynligt, at vi holder op, siger Olafsson.
Opløsningen vil blandt andet medføre, at rock-teatret må opgives, således at kun musikken overlever via denne LP. Torsten siger, at det var en for stor tro på omgivelserne, der nu sandsynligvis vælter planerne.
Vi håber, der findes en løsning. Nok findes der mange andre dygtige beat-grupper, men "Ache" står som en af de mest homogene og indarbejdede grupper, som det nok vil blive vanskeligt at erstatte."
Aalborg Stiftstidende d. 7. august 1971
ACHE "live on stage" 1971 - nogle anmeldelser
TEKNISK SKOLE, Slagelse: ZARATUSTRA
"GODT TALT, ZARATUSTRA!
- - - Den store sal dirrede af menneskevarme, da Ache, som afløste Thøgers Blues Band, begyndte deres optræden, dejligt og lækkert støttet af Lysholmortensens kæmpeshow på væggene med soldater - buddhaer, drømmevisioner og meget andet godt.
Ache var vel nok aftenens store oplevelse. Man mærkede, at musikerne følte sig hjemme og egentlig var kede af at skulle af sted til Dagmar Bios midnatskomsammen kl. 0.30.
De var mangedimensionelle, da de var bedst. - - - "
Aktuelt d. 1. februar 1971
RØDOVRE KOMMUNES HOVEDBIBLIOTEK d. 10. februar 1971
" - - - Lige fra første akkord blev slået an, kunne publikum fornemme den homogene, massive lydmur, som sprang ud af forstærkeranlægget. Dets placering var strategisk meget velovervejet, de enkelte instrumenter dannede en front, mens højtaleranlægget, der førte sang, guitar og orgel dannede tre andre fronter, i det denne del af det store elektroniske udstyr var placeret rundt imellem publikum.
Ache spillede en række numre, som er med på deres andet album, som de netop har færdigindspillet, men det er ikke udgivet endnu, "Little Things" fra albummet "De Homine Urbano" og singlen "Shadow of a Gipsy".
Hele tiden kørte de fire gruppemedlemmer meget nøje i takt med hinanden, således at Finn Olafsson på guitar og Peter Mellin på orgel kørte de forskellige temaer igennem på kryds og tværs, mens sangeren og bassisten Torsten Olafsson og trommeslageren Glenn Fischer dannede en solid rytmebaggrund.
Derfor opfattes deres musikalske frembríngelser som værende meget kompakte, de få improvisationer falder let ind i helheden - - - . "
lip., Brøndbyernes Avis d. 17. februar 1971
HIPS I HVIDOVRE: HOLMEGÅRDSSKOLEN d. 13. marts 1971
Ache Rock Theatre premiere
" - - - Jeg personligt havde lejlighed til at se et par brudstykker af rockteatret ved en koncert i Hvidovre for nylig, og det var fantastisk."
lip., Brøndbyernes Avis, ultimo marts 1971
A.R.T. aktørerne: Hanne Tvestmann, Judith Horvath, Jan Maagaard
"Green Man" LP cover-noter
Green Man, 1971 - inderside
Side A:
1. EQUATORIAL RAIN - Finn Olafsson
2. SWEET JOLLY JOYCE - Torsten Olafsson
3. THE INVASION - Torsten Olafsson, Peter Mellin, Glenn Fischer
4. SHADOW OF A GIPSY - Peter Mellin
Side B:
1. GREEN MAN - Finn Olafsson & Torsten Olafsson
2. ACHERON - Peter Mellin
3. WE CAN WORK IT OUT - Lennon-McCartney/Ache
Alle tekster af Torsten Olafsson undtagen "We Can Work It Out"
Al musik arrangeret og spillet af ACHE:
Torsten Olafsson: vokal, elbas & spinette
Peter Mellin: hammond orgel, flygel, vibrafon & vokal
Finn Olafsson: elektriske & akustiske guitarer, vokal & percussion
Glenn Fischer: trommer & percussion (pauker, rørklokker, timbales & congas)
Kor: Torsten Olafsson, Peter Mellin, Finn Olafsson & Johnny Reimar
"In the early Spring of 1970 we had our first album published comprising the music from the rock-ballet "De Homine Urbano". The desire to give our music "limbs" then has made us build up a rock-theatre - the ACHE ROCK THEATRE - a dramatical art form based upon the coordination of heavy rock music, psychedelic light, dancing and acting, and the music on this album is - except "Acheron" - extracts from the show."
Finn Olafsson
"When listening to music you may sometimes imagine sceneries or situations appearing from far away - from subconsciousness - and when experiencing sceneries or happenings you may as well put sounds or music to them - and in both ways picture and sound will be linked together, and you will always believe them to belong to each other.
These are the ideas behind our music, and the back-ground for the rock-theatre, also.
In that sense "Equatorial Rain" is upposed to express human acknowledgement of the Universe, as well as "Sweet Jolly Joyce" may be a tribute to the woman as symbol of the life-giving aspect of Nature, etc.
In fact the plot of the show deals with that kind of mutual correlations between human beings - i.e. especially what concerns the question of true or false communication - and between Mankind and Nature.
The characters in the plot constantly are confronted with the circumstances created by themselves. Dusty Timothy Smith, Chast Molly Mollygan, and Sweet Jolly Joyce - their minds flowing from one personification to another - they are the representatives of the honest belief of ours that "when looking for the little things, you may find peace in your mind."
Torsten Olafsson
Indspillet og mixet i Metronome Studie A d. 9., 10. & 12. nov. 1971
Producer: Johnny Reimar/Magnet Music Production A/S
Tekniker: Birger Svan
Assistent: Bent Hulsrøj
Lydeffekter: Gregers Bjørn Poulsen
Cover fotos & layout: Johannes Mølleskov
Musikforlag: Dacapo, Copenhagen
Pladenummer: Philips 6318 005
Endeligt udgivet i midten af juni 1971.
ACHE koncertkalender m.m. 1971
Januar 1971:
07. København: Club 47/P.U.K. Amager
16. Odense: Tingkær & Sct. Klemens Ungdomsklubber
30. Slagelse: Teknisk Skole/Zaratustra, Slagelse
30. København: Dagmar Bio (midnight session sammen med Culpeper's Orchard og lysgruppen King Kong)
Dagmar Bio midnight session 30. januar 1971
Her debuterede Culpeper's Orchard med Cy Nicklin i front
Februar 1971:
10. Rødovre: Rødovre Kommunes Hovedbibiliotek
19. Hälsingborg: Koncerthuset (koncert sammen med Arne Würglers Blast Furnace)
26. Hvidovre: Holmegårdsskolen (sammen med Thors Hammer)
Marts 1971:
06. Lundtofte: Polyteknisk Forening
13. Hvidovre: Holmegårdsskolen/HIPS. Denne aften får Ache Rock Theatre endelig premiere!
Ache Rock Theatre under en prøve, 1971
I forgrunden Lysholmortensen med komplet lysudstyr
19. København: Frederiksberg Gymnasium
20. Espergærde: Espergærdehallen/Klubben Dragehøjen
27. Aalborg: Aalborg Håndværkerforening
April 1971:
17. Brøndby: Nørregårdshallen, Brøndby/BIF's forældreforening (sammen med Gasolin' og Klosterband)
23. København: K.B. Hallen (sammen med Deep Purple)
24. Albertslund: Klub 2620 (sammen med Rainbow Band)
25. Aalborg: Aalborghallen/B 52 (sammen med Deep Purple og Lysholmortensen)
Lysholmortensen: Børge Robert Mortensen & Svend Aage Mortensen
Maj 1971:
01. Skjern: Skjern Teen Club (sammen med Gnags)
15. København: Studenterforeningen
Juni 1971:
01. Danmarks Radio Studie 11/Dansk Beat: Optagelse af "We Can Work It Out" og "Cry" (sidstnævnte med musik og tekst af Torsten Olafsson). Udsendelsen blev først sendt på Danmarks Radios P2 d. 29. oktober 1971. Suppl. kilde: www.alrunen.melipona.org.
05. Danmarks Radios TV genudsender beat-oratoriet "Josef og hans brødre" med Niels Skousen som hovedperson og solist, backet af ACHE assisteret af Harlows-guitaristen Jørgen Schaarup, Junior-orkestret, Danmarks Radios Pigekor og Ole Schmidt som dirigent. Se også 1970-kalenderen d. 28. marts 1970.
05. Fyn: Allerup Gamle Have/"Mini Woodstock" (sammen med Shocking Blue, Aunt Mary, Alrune Rod,
Rainbow Band, Povl Dissing, Hans Jørgen & Niels Vilhelm og Dr. Dopo Jam)
11. København: Students Club/Studenterforeningen
25. Djursland: Ring Djursland - ACHE's sidste koncert
Ring Djursland programmet juni 1971
"MUSIKNYT: VI SKILLES SELVOM VI ALDRIG HAR VÆRET BEDRE
siger en af Danmarks bedste grupper"
Avis-overskrift i Ballerup-Måløv Avis d. 30. juni 1971
Oktober 1971:
29. Danmarks Radio P2 sender udsendelsen med "We Can Work It Out" og "Cry", optaget i DRs Studie 11 d. 1. juni 1971. Suppl. kilde: www.alrunen.melipona.org.
ACHE på noder
De Homine Urbano - nodeforside
|
|
Green Man - nodeforside
|
Musikken til beat-balletten "De Homine Urbano" ("Homo") blev udgivet på noder, arrangeret for klaver, af Dacapo Musikforlag A.S. i 1971.
Musik & arrangement: Torsten Olafsson/Peter Mellin & Ache.
Det Kongelige Bibliotek, Musiksamlingen: D24, 18 sider.
ACHE-sangen fra LP'en af samme navn, "Green Man", blev udgivet på noder, arrangeret for sangstemme og klaver, af Dacapo Musikforlag A.S. i 1971.
Musik/tekst/arrangement: Finn Olafsson/Torsten Olafsson/Ache.
Det Kongelige Bibliotek, Musiksamlingen: D204, 8 sider.
"Shadow of a Gipsy" findes trykt med noder, tekst & akkorder i sangbogen:
"Alle Tiders Sangbog 2" - ISBN 87-90050-03-7 - ISSN 0908 6811
Musik/tekst/arrangement: Peter Mellin/Torsten Olafsson/Ache.
Warner/Chappell Music Denmark A/S, 1994 - WB 09406
Et tilsvarende arrangement af "Shadow of a Gipsy" er endvidere trykt i Imudico's Melodibog 73 - 2005.
Epilog: ACHE 1968-71: genudgivelser/compilations
1972:
Fontana udgiver "Shadow of a Gipsy" på LP'en "Top Pops no. 1 " (Fontana 6340-017)
1973:
Dansk IFPI udgiver "Shadow of a Gipsy" på præsentations-LP (Dansk IFPI DB LP/IFPI-B)
1975:
Polydor udgiver "Shadow of a Gipsy" på LP'en "Jok sømmet i bund" (Polydor 2444038)
1976:
Philips genudsender "De Homine Urbano" og "Green Man" LP'erne som dobbelt-LP album (Philips 6641 439)
1997:
Egmont Music Club udsender CD-samlingen "Det bedste af dansk musik".
Her præsenteres tre af ACHE's mest "kommercielle" numre:
"Green Man", "Shadow of a Gipsy" & "Sweet Jolly Joyce":
Egmont Music Club, præsentations-CD 1963-95 (EMC6395310)
Egmont Music Club, dobbelt-CD 1969-71, disc 1 & 2 (EMC6971310)
Egmont Music Club, dobbelt-CD 1971-73, disc 2 (EMC7173310)
9. oktober 2000:
Universal Music/Philips genudsender "De Homine Urbano" og "Green Man" LP'erne på CD (UMD 159 632-2)
Universal Music's nyhedsbrev d. 9. oktober 2000:
November 2005:
Universal Music udsender 3 CD box-sættet "Derfra Hvor Vi Stod - Sange Med Merværdi" - et unikt lydspor til tiden fra 1966 til 1976 på den psykedeliske og progressive danske rockscene.
ACHE er her repræsenteret med hit-balladen "Shadow of a Gipsy".
Læs mere på www.imusic.dk.
2010:
De Homine Urbano/Green Man - 4th rerelease
In the CD box set "Dansk Rock Historie", Violet box
(Universal Music Denmark 0602527525662)
2011:
De Homine Urbano - 5th rerelease
(LP/Vinyl/Lucky Pig Records LPR LP 0808-1, Germany)
Green Man - 5th rerelease
(LP/Vinyl/Lucky Pig Records LPR LP 0809-1, Germany)
2012:
De Homine Urbano - 6th rerelease
(CD/Esoteric Recordings ECLEC2344, UK)
Udgivet internationalt 24. September, 2012
Bestil den her: Olafssongs' Webshop
2012:
Green Man - 6th rerelease
(CD/Esoteric Recordings ECLEC2344, UK)
Udgivet internationalt 24. September, 2012
Bestil den her: Olafssongs' Webshop
2016:
Pictures from Cyclus 7 - Digital genudgivelse
(Digital/Sony Music Denmark)
Sony Music Denmark udgiver en remastered digital udgave af 1976 albummet på internettet.
Se alle ACHE udgivelserne på denne side:ACHE plader
THE ACHE ROCK BAND OFFICIAL WEBSITE - DENMARK
c/o Olafssongs, Pårupvej 44, DK-3230 Græsted, Denmark
Copyright © ACHE c/o Olafssongs, Denmark.
|
De Homine Urbano
& Green Man
Universal Music CD - 2000
UMD 159 632-2
Torsten Olafsson
Judith Horvath
Jan Maagaard Peter Mellin Finn Olafsson
Green Man
Nodeforside
Dacapo 1971
Det Kgl. Bibliotek
Musiksamlingen
D204
|